امام جمعه مرودشت با بیان اینکه انتخابات مظهر مردم سالاری دینی در کشور می باشد،عرضه داشت:ملت ایران مجلسی می‌خواهد که علاج درد مردم را بشناسد، مجلس متدین، متعهد و شجاعی که فریب ترفند دشمن را نخورد، مجلسی که به عزت و استقلال اهمیت دهد و مقابل طمع قدرت‌هایی که دستشان از ایران کوتاه شده و می‌خواهند برگردند بایستد.
کد خبر: ۸۲۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ 15 February 2020

: حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود فرا رسیدن ولادت باسعادت بانوی دوعالم،حضرت زهرای مرضیه (س)و روز مادرو زن را تبریک گفت.
آقائی افزود: زنان جامعه بدانند نامگذاری سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان روز زن برای آنها، مسئولیت آور و نماد تکریم و تعظیم زنان جامعه است.
وی اظهار کرد: زنان مسلمان باید بدانند در راه حضرت زهرا (س) قدم بردارند و وی را الگوی زندگی خود قرار دهند زیرا راه وی راه عفت، پاکدامنی، تقویت علم، مبارزه با ستم، مربی بودن، تربیت فرزندان و حفظ فضایل خانوادگی بود.
امام جمعه مرودشت همچنین میلاد حضرت زهرا به عنوان روز تکریم از مقام مادر را یادآور شد و گفت: جوانان بدانند احترام به پدر و مادر موجب برکت زندگی می شود و دعای خیر پدر و مادر می تواند زندگی فرزندان را متحول کند.
آقائی در ادامه به موضوع پرتاب ماهواره ظفر به مدار ۵۰۰کیلومتری زمین توسط توسط دانشمندان جوان ایرانی سخن به میان آورد وافزود:دانشمندان جوان وانقلابی ایران اسلامی موفق به ساخت وپرتاب موشک های دفاعی ومخابراتی با موترهای کامپوزیتی زهیر وسلمان به عمق ۵۰۰کیلومتری زمین شدند.
وی بیان کرد: اگر چه قرار گرفتن ماهواره ظفر در مدار با شکست همراه شد ولی ارسال و پرتاب ماهواره با موفقیت صورت گرفت وآزمون موفقی برای قدرت موشکی ویک جهش بزرگ در دسترسی فناوری موتور های کامپوزیتی برای قدرت موشکی ما در منطقه محسوب گردید.
خطیب جمعه مرودشت با بیان اینکه ایران اسلامی اگر بخواهد می تواند موشک های با برد ۱۰هزار کیلومتر را تولید کند،بیان داشت :پرتاب ماهواره ظفر برای ایران اسلامی پیامدهای متعددی از جمله قدرت منطق وبازدارندگی کشورما به همراه دلگرم ترشدن امت اسلامی جهت موفقیت های بعدی تبدیل نمودن تحریم های ظالمانه به فرصت توسط دانشمندان ونخبگان کشور ما را به همراه داشت .
وی در ادامه به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره نمود وافزود:در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ومیان دوره خبرگان رهبری ،یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ما نمایندگان خود را برای مجلس به عنوان قوه مقننه که رسالت آن قانونگذاری است انتخاب می کنیم .
آقائی تصریح کرد:نامزد اصلح باید متعهد ومتخصص وقانون شناس واشراف کامل به قانون داشته باشد وظرفیت های قانونی در اختیار برای آینده کشور را بداند تا بتواند آز انان به نحو احسن استفاده کند.
وی با بیان اینکه انتخابات مظهر مردم سالاری دینی در کشور می باشد،عرضه داشت:ملت ایران مجلسی می‌خواهد که علاج درد مردم را بشناسد، مجلس متدین، متعهد و شجاعی که فریب ترفند دشمن را نخورد، مجلسی که به عزت و استقلال اهمیت دهد و مقابل طمع قدرت‌هایی که دستشان از ایران کوتاه شده و می‌خواهند برگردند بایستد.
خطیب جمعه مرودشت با بیان اینکه انتخابات در کشور ما قدبرافراشتن ملی است وملت با انتخابات، در برابر دشمن سینه سپر می‌کند،بیان کرد: هر چه انتخاب کنید برای خود انتخاب کرده‌اید،انتخاب خوب شما به خودتان برمی‌گردد، انتخاب با غفلت هم بدی‌اش به خودتان برمی‌گردد.
وی در ادامه با بیان اینکه از هرگونه بداخلاقی های انتخاباتی باید بشدت پرهیز شود،اظهار داشت :عرصه،عرصه رقابت است وحامیان نامزدها باید تمام توان خود را برای تعریف از کاندیداهای خود بکار گرفته واز هرگونه تخریب در این زمینه پرهیز نمایند.
آقائی افزود: به لطف خداوند متعال مردم به رشد وبالندگی کامل رسیده اند که وقتی یک نامزد انتخابات مجلس قولی یا وعده ای می دهد، که در حیطه اختیارات آن نیست یعنی فریب مردم بنابراین کاندیداهای محترم سعی نکنند تا با فریب مردم ،افکار وشعور آنان را مورد توهین قرار دهند.
خطیب جمعه مرودشت درادامه به موضوع پسوند فرهنگی نام شهرستان مرودشت که به مدت یک سال در کارگروه های فرهنگی واجتماعی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور نخبگان علمی واداری دنبال می شد،اشاره نمود وافزود:بالاخره بعد از یک سال بررسی عناوین ونام های متعدد در خصوص پسوندفرهنگی نام شهرستان ،عنوان سرزمین پارسه –دیار سلحشوران که نمادی از آثار تاریخی وفرهنگی وهنری ودلاورمردی های سلحشور این مرزوبوم خصوصا در دوران پس از انقلاب را به دنبال دارد،برای شهرستان انتخاب گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار